עורך דין לעבירות מין

הטרדה מינית ופנייה לעורך דין

בשנים האחרונות התגברה מאוד המודעות לנושא ההטרדות המיניות, ואנו עדים לשלל פרסומים בתקשורת לצד ריבוי בתביעות כנגד מעסיקים, מפקדים, מורים וגברים בכלל. אין חולק על חשיבותו של החוק למניעת הטרדה מינית עבור ההגנה חירותן, כבודן ופרטיותן של נשים, ולמען השוויון בין המינים. ואולם, לא פעם מוצאים את עצמם גברים כחשודים ונאשמים בעבירות פליליות, ועומדים בפני תביעות נזיקין עקב מעשה שנעשה בתום לב או שלא נעשה כלל.  מדובר במצב מורכב ובעייתי הפוגע בכל מישורי החיים ועלולות להיות לו השלכות חמורות בכל מישורי החיים. מטעם זה, חשוב לפנות אל עורך דין לעבירות מין המחזיק בניסיון רב בנושא של עבירות מין.

 

מה עלול להיחשב בתור הטרדה מינית?

ראשית, ראוי לציין כי החוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח-1998 , אינו מתייחס דווקא לנשים ואינו מבדיל, לצורך העניין, בין גבר לאשה המוצאים את עצמם קרבן להטרדה או מבצעים את ההטרדה בעצמם ויחד עם זאת, הרוב המוחלט של התביעות מוגש נגד גברים. 

 

התנהגות מסוימת תיחשב בתור הטרדה מינית בתנאי שמדובר בהצעה שיש לה אופי מיני, שמתרחשת  יותר מפעם אחת, ככל שהאדם השני הראה למטריד כי הוא אינו מעוניין בה. עם זאת, כשמדובר ביחסי תלות או מרות, כגון בין מעסיק לעובדת, המצב עשוי להיות כזה שמספיקה הצעה אחת כזו, על מנת שהדבר ייחשב הטרדה. 

 

עוד יש להדגיש כי המבחן הקובע האם ההצעות אכן היו בגדר הטרדה נסמך על הרגשתו של המוטרד, כך שגם אם ההצעות היו בעלות אופי תמים מבחינתו של המציע – הרי שתחושתו של המוטרד היא הקובעת, ככל שניתן לה ביטוי .

 

יש להדגיש כי המחוקק רואה בחומרה את תופעת ההטרדות המיניות וקובע לצידן עונשים חמורים. כך, למשל, הענישה המירבית על עבירה של הטרדה מינית היא שנתיים מאסר, וכך גם הענישה המירבית על התייחסות משפילה או מבזה המופנית אל אדם ביחס למיניותו או למינו.

 

בנוסף, נקבעה בחוק ענישה מרבית של ארבע שנות מאסר על מי שהטריד מינית את הזולת וגם התנכל לו, וחמש שנות מאסר על מי שפרסם תצלומים, הקלטות או סרטים המתמקדים במיניות העלולים להשפיל או לבזות את האדם, מבלי שקבל את הסכמתו.

 

לצד הענישה הפלילית פתוחה בפני הנפגע גם האפשרות לתביעת פיצויים אזרחית, שאף אינה מצריכה הוכחת נזק מצד התובע, במקרים מסוימים, על מנת לתבוע ולזכות בסכומים גבוהים ביותר.

 

פנייה אל עורך דין לעבירות מין

ניתן להבין, אם כן, כי חשד ואשמה בהטרדה מינית, הן בהליכים פליליים והן בהליכים אזרחיים – הם דבר שיש להתייחס אליו בשיא הרצינות. על כן, חשוב לפנות בהקדם אל עורך דין לעבירות מין שהינו בעל ניסיון רב, ושאינו חושש להיאבק במלוא הנחישות למען לקוחותיו. 

 

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישה ראשונה, פנו אל משרד עורכי הדין אריאל עטרי בטלפונים 050-8323323 או 02-61231841.

 

ליצירת קשר, אנא מלאו את הטופס הבא, ונדאג לחזור אליכם: